Miałeś w głowie plan, marzenie, które kreowałeś w głowie latami. Marzenie o założeniu własnej działalności gospodarczej. A za tym marzenie o samodzielności, stabilności finansowej oraz spokoju. Po wielu latach pracowania w korporacjach wiedziałeś, że teraz właśnie pora na Ciebie. Pora na to, aby pokazać światu co masz do zaoferowania. Pora na to, aby zaistnieć i osiągnąć sukces.
Skrupulatnie ułożyłeś biznesplan, przeanalizowałeś swoje fundusze lub skorzystałeś z innych form dofinansowań. I stworzyłeś swoją firmę. Jest idealna, wszystko stworzone według Twojego planu. Oto jesteś – przedsiębiorca, który czeka na swoich upragnionych Klientów. I nagle Twoja wizja idealnej firmy wali się niczym domek z kart. Dlaczego? Telefon nie dzwoni. Klienci nie przychodzą. A skrzynki odbiorczej nawet nie warto sprawdzać.
Głowisz się co mogło pójść nie tak? Przecież wydałeś tyle pieniędzy na produkty, na remont, na pracowników, a tutaj nic się nie dzieje. Za chwilę będziesz musiał płacić rachunki, a następnie pensje dla pracowników (o ile ich masz). Za chwilę skończą się środki, a Ty nie potrafisz uruchomić swojego biznesu, aby zaczął poprawnie działać. Głęboko wzdychasz i zastanawiasz się co zrobisz jak popadniesz w zadłużenie…
A co z zyskiem? Co z marzeniami o łatwym i przyjemnym biznesie, który przynosi realne zyski? Co z samodzielnością, spaniem do południa i wakacjami, kiedy zechcesz? Przecież każdy Ci mówił, że lepiej pracować na swoim. I jak na tym wyszedłeś? I gdy tracisz już nadzieję, powoli zaczynasz liczyć straty, zadajesz sobie pytanie: „Gdzie są klienci? Przecież zrobiłem wszystko jak planowałem!”
Właśnie Ty planowałeś. W tym całym zamieszaniu zapomniałeś o najważniejszej osobie, jaką jest Klient. Zastanów się dla kogo stworzyłeś tą firmę. Dla siebie, aby móc chwalić się przed wszystkimi, że jesteś prezesem, czy dla klientów – którzy przyjdą z ochotą do Ciebie, po to, aby kupić właśnie Twój produkt? A Twoi potencjalni klienci pewnie nawet nie wiedzą o Twoim istnieniu. A teraz zastanów się co zrobiłeś, a by Twój Klient zauważył Cię. Niestety w dzisiejszych czasach samo założenie strony internetowej nie gwarantuje sukcesu. Rynek jest przepełniony podobnymi ofertami do Twojej. Zastanów się co możesz zaoferować innego Klientom, czym się wyróżnisz od innych, dlaczego to właśnie do Ciebie powinny przyjść kupić dany produkt?
I nie ważne, czy będą musieli daleko jechać lub znaleźć Cię w Internecie. Jeżeli naprawdę będą zainteresowani tym, co masz im do przekazania przyjdą, kupią i uwierz mi wrócą! Bo będziesz dla nich wiarygodny. Przedsiębiorca, który zna swój produkt, umie o nim opowiadać będzie wiedział jak przyciągnąć do siebie ludzi.
Pamiętaj zawsze na pierwszym miejscu stawiaj Klienta, jego potrzeby i oczekiwania.
Skorzystaj z porad naszych doradców biznesowych, którzy przeprowadzą audyt pod optymalizację procesów biznesowych w Twojej firmie.